kawan-kawanku:)

My beloved heroes:)

Wednesday, December 21, 2011

KERETA..........


Assalamualaikum...haiii....:)

Pagi ni hujan manja2 dari subuh tadi...so agak sejuk....
terasa mcm nk masuk dalam selimut..alangkah indahnyer...tapi
aku terasa mcm nk update blog aku yg on-off jer ni....
so.....
arini aku nk cerita pasal kereta......
Sejak aku berkahwin 12tahun ni 
dah 3 kereta kami guna......

PRODUA KANCIL 660


kerata 1st kami
kereta Produa kancil...comel jer...masa tu aku baru jer pragnant...
ekonomi pun belum berapa nk stabil...so hnya kereta tu je mampu di miliki...
selain ansuran yg murah....minyak pon jimat..hehehe
janji memudahkan pergerakan....maklum lah anak pon belom ada kan....
aku guna kereta tu sampai la kereta tu di timpa kemalangan.....
sepanjang kereta tu di repair....
2 tahun tersadai jer kt bengkel sebab diorang kata x leh nk buat...

 hummmm
then terpaksa la kami mencari kereta lain....
kereta ke 2 kami 
proton iswara....
kami beli 2nd hand jer dari abang aku sendiri.....
agak selesa la sebab besar sikit....luas selesa anak aku duk sendiri kat belakang...

PROTON ISWARA




pastu  bila kereta kancil kami siap gak di baiki maka ada la 2 kereta....
dengan ekonomi yg dah agak stabil berbanding dulu....
adik ipar aku cadangkan kami jual kedua2 kereta kami tu dan membeli sebijik kereta yg lebih selesa..
mengambil masa sebulan gak la untuk fikirkan...
akhirnya......
hubby aku setuju gak menjual kancil n iswara
dan kami telah membeli kereta ini....

 TOYOTA COROLLA ALTIS 1.8

mmg sangat  luas dan selesa 
kereta ni rezeki anak aku yg ke 2...
masa dia berumur 1tahun  kami beli kereta ni...
so selesa la anak2 duk kt belakang.....
ALHAMDULILLAH....
rezeki kurniaan allah....

DAN KINI......
Altis tu dah berwajah baru.......
taraaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!
hehehhehe




Wajah Baru lebih bertenaga.....
Aku n hubby suka sgt n kaler ni
yg penting kami happy................:)

Saturday, December 3, 2011

Please SYUUUUHHHHHH from my life..huh....


Assalamualaikum....Hai.....

Hari minggu yg sunyi sepi.....Aku sekali lagi di belenggu kebosanan yg melampau
Halamak bahasa mcm nk tulis novel la plak....
Eceli aku sebenarnya BiZi sgt2...
banyak tol urusan yg aku nk settlekan b4 esok...
Tapi bosannyer ya ampunnnnnn
tenok kerja nak kira2 jer mula la mata mengantuk.....
Bila ngadap Muka buku ker....
Muke blog ker cerah lak mata aku ni....haiiiii

Mengantukkkkkkkk!!!!!please SYYUUUUHHH sekejap sampai aku siap kerja bole???










Jawapannya mmg tak laa kan...huhuhu
Bestnyer kalau bule tido mcmni........
haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii......................

okebaiiiiiiiiiiii:)

Wednesday, November 30, 2011

Alahaiiiiiii CINTA ELYSA......

Assalamualaikum....hai.....:)

Aduhhhh.....arini aku kebosanan sebenarnyer......

korang tau sebab apa????
ini semua gara2 tak dapat tgok
CINTA ELYSA 
yg dah merasuk dalam jiwa ramai orang......
Kenapa lah bole tak de plak.......
adoiiiyaiiii gara2
perhimpunan merah putih la punya pasal.......
nape la dia tak wat
pembukaan tu time ptg ke.....
kenapa la media prima 
 tak wat kt TV lain kan....
TV9 ke....TV8 ke....TV7 ke....huhuhu
walau berapa bnyak kenapa sekali pon
tetap gak tak dpt tgok mlm tadi kan
ermmm apa nk buat kan...
redha jer la kan 


aku rasa ramai yg kechiwa mlm tadi.....
sabar yer....mcm saya...sabar ha...sabar la sgt nk tggu next week huhuhu
apa pun gandingan 
FASHA SANDHA & JOHAN ARIFF 
memang best giler....
apa pun aku nk layan lirik lagu
dalam citer tu....selain lagu NERA & STACY 
aku paling suka lagu SPIDER yg jd OST citer ni....best giler....
apa pun korang layan la dia punyer lirik oke.......:)

Kita Satu - (Spider)
Seringku bertanyakan
Dimanakah hatimu sayang
Kian lama ku simpan
Bersarang cinta dalam diam

Sampai bila harusku pendam
Layan cinta dan perasaan
Dengan lafaz ku bisikkan

Korus
Kita telah ditakdir bersama
Teman hidup di dunia
Malam siang kita jadi satu
Kerana engkau adalah milikku
Pegang tanganku seeratnya
Dunia ini berputar ligat
Mengapa harus ada sesal
Andainya tersungkur tetap bersama
Sampai bila harus ku pendam
Layan cinta dan perasaan
Dengan lafaz ku bisikkan .. oh ..
Satu….. wooooo..

Kita telah ditakdir bersama
Kerana engkau adalah milikku
Kerana engkau adalah milikku






Monday, November 28, 2011

My anniversary .........



video

Video slide yg tak berapa best ni aku buat khas sempena
anniversary aku dah hubby yg ke 12 tahun....
Amat terharu dah tak sangka dah 12 tahun kami melayari bahtera rumah tangga.....
Dan kami amat bahagia....semoga kebahagiaan tu ttp menjadi milik kami 
insyaallah....

Buat suami ku tercinta.....
Sesungguh nya cinta dan Kasih ini tetap utuh
menjadi milik mu....
Ibu sayang ayah sangat2....
muahhhhhh

Thursday, August 4, 2011

:SALAM RAMADHAN & SELAMAT BERPUASA:

Assalamualaikum..hai....:)


Lama sungguh aku tak blogging....hai tak tahu la rasanya tak sempat nk menulis....dengan masalah teknikal plak yg macam2....laptop rosak...pastu cpu desktop lak wat hal....sekarang ni cpu dah ok rindu nk blogging.....
rasanya belom terlewatkan kalau aku nk ucapkan salam ramadhan n selamat berpuasa pada semua kawan2....
semoga ramadhan tahun ni lebih memberi berkat....

Sepanjang 3 bulan aku cuti menulis blog ni macam2 gak la cerita ada kan.....yg aku nak share ckit n korang...
1st aku nk cerita yg aku busy sikit aritu sebab aku sibuk mengemas rumah sebab umah aku di renovate sikit bahagian depan......so mmg agak kelam kabut ckit la keadaan....dalam pada sibuk tu aku ada lak hobi baru.....hobi mencube masak pelbagai kek....kebanyakan nya aku sukasuki jer wat resepi sendiri....
ada yg OK ada jugak la yg KO heheh biasa la kan.....
nnt aku share yer pic kek n kuih muih yg aku wat n korang..siap resepi sekali sape berminat bole la cuba....
sharing is caring kan hehehehe
Selain tu aku ada aktiviti baru yg lain....aktiviti penetasan burung puyuh....so skrg aku agak bz gak menternak beberapa ratus ekor burung puyuh yg berjaya aku tetaskan mengunakan kaedah mesin penetas telur...happy sungguh la.......

Ok la aku stop dulu....di post yg akan datang aku cerita lebih banyak lagi.....bye2...see you all....

Wednesday, April 13, 2011

:: benci tapi sayang ::

Assalamualaikum....hai....:)

Hai hari yg redup ari ni aku pun redup sama....dok golek2 atas tilam teringat lak nak update blog...
sebenarnya tadi aku tgh belek2 satu gadjet kesayangan aku.....
Benda ni dah lebey 3 tahun dah aku beli...so korang faham2 la...gedjet kalau dah lebey 3 tahun mmg dah tahap hidup segan mati tak mau..dah mcm expired gitu.....lagi2 dah selalu jer anak2 aku buat baling dinding......tak pon jatuh2 kan kt lantai...
ini ler gedjet yg aku maksudkan.....


sebenarnya henfon aku N73.....org dah tak guna dah henfon cenggini...kebanyakan orang dah guna smart fon....tapi aku tetap gak sayang henfon aku ni...walaupon kekadang  ada gak aku rasa nk baling jer dalam longkang....BENCI!!!!


mana tak nya bila baru jer nk bercakap....dan2 tu dia mati...battery low dia kata walaupun baru jer charge kasi full.....dah tukar battery baru elok la sebulan dua pastu dia wat hal lagi....haiiii...

tapi macamana pun aku tetap gak sayang henfon aku ni.....ada sentimental value pada nya....hikhikhik....
kalau aku nak tukar baru pun aku akan simpan N73 ni leklok......tapi korang rasa henfon apa yg aku patot beli ek untuk mengantikan N73 kesayangan aku ni???yg pastinya mesti lah lebih hebat dari N73......kalau tidak aku tetap gak sayang kat N73 aku tu....

Walaupun rasa sedey...


tapi aku rasa dah sampai masanya aku menukar N73 aku ni dengan henfon yg baru
good bye N73......luv u tapi aku terpaksa mencari penggantimu ......






Saturday, April 9, 2011

:: bunga ::


Assalamualaikum..........hai:)

Salam hari minggu.....apa aktiviti korang ari ni ek??aku tak de apa2 aktiviti pon...suasana lak mendung sekarang ni....sepertinya menyuruh aku masuk semula dalam selimut bg memenuhi aktiviti hari ni....hehehehe
eh melalut lak ari ni aku nk citer pasal bunga......sebagai wanita mmg sinonim sgt la kan dengan bunga.....
sampaikan wanita seringkali di kaitkan dengan bunga....asal nak pikat pempuan jer bg bunga....
haishhh.....tapi jiwa aku ni pelik sikit....
dari dulu aku mmg tak suka bunga....pada aku bunga tu melambangkan hipokrit...teruk tak aku????


aku sendiri tak tahu kenapa aku tak suka bunga.....
tapi kekadang bila jiwa kewanitaan aku tu dtg aku suka gak la tgok bunga kt umah jiran2 yg berwarna warni....


kt umah aku sepasu bunga pun tak dak hampeh kan....??
Aku teringat dulu masa 1st time en hubby ku nak mengorat....dia penah gak la bg bunga....dengan senyum terpaksa aku amik gak la org tersayang bg.....tapi masa balik dating tu gak aku throw dalam tong sampah.....zalim2....tapi akhirnya dia tahu gak aku buang bunga tu....aku tak nak la menipukan...kita kena la jujur.....buwwekkkkkkkkkkk..hahahah


bukan apa aku tak nak pembaziran.....kang setiap kali jumpe bawak bunga aku buang kan ke membazir...kan lebih baik kalau bawak benda lain yg bermanafaat...kalau kumpul2 duit beli bunga tu nnt leh beli henpon baru hahahahah..........

apa nak buat cinta tak leh di paksa heheheh aku selalu yakin satu hari nnt aku pasti akan jatuh cinta gak dgn bunga.....tapi tak tahu la bila kan.....coming soon kot heheheh

Kakak aku selalu kata pempuan kalau tak suka bunga tak normal....tapi aku rasa aku normal jer....
walau pun aku tak suka bunga tapi aku suka masak...lagi elok kan??kalau suka bunga tapi tak suka masak lagi parah...nk bg suami n anak2 makan bunga ker???hahahaha
(alasan jer  dan tak suka mmg bnyak alasan heheh)

Apa pun pada aku bunga tu tak berapa penting la dalam hidup aku.....so tak perlu lah org2 mempertikaikan kenapa aku tak suka bunga.........mungkin satu hari nnt aku akan suka gak sape tau kan......
hehehe.....

semoga aku dan bunga akan ada chemestry satu hari nanti.....

Tuesday, March 29, 2011

:: huh...................::

Assalamualaikum...hai....


Lama gak aku tak menjeguk di blog aku ni......
kali ni aku nk citer pasal situasi.....
Kalau dulu aku letih sebab menguruskan rumah tangga rasanya putaran masa 24jam tak pernah cukup untuk aku siapkan segala2nya.dari pagi sampai ke malam ada jer kerja yg tak settle untuk di buat....
awal pagi dah bangun cuci pakaian,cuci pinggan mangkuk,mengemas rumah,menyapu,mengemop lantai,cuci sana,cuci sini.....masak....

kadang kala terdetik di hati....kalau ada pembantu rumah alangkah bahagianya.....
setelah berkali2 terdetik kat hati tetiba suprise....hubby aku carikan pembantu rumah....
cukup rajin semua kerja dia yg buat....
Pada awalnya aku rasakan wah....seronoknya...tak payah buat apa2...just rehat2 n masak....
mmg seronok sangat-sangat.....itu di 2 minggu pertama....
Tapi selepas tu aku mula gelisah.....
aku mula rindukan kerja2 rumah aku....kerja2 cuci mencuci...
kemas mengemas....
aku rasa aku mcm sudah kehilangan semua tu....
sangat2 lah tidak seronok badan aku bila asyik syok bersantai.....


mungkin sebab aku mmg tak biasa bersantai2 mcm tu kan
dah biasa buat kerja umah sendiri.....
so sekarang aku sangat2 la rindukan kerja2 rumah aku tu...........
rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuu............

Aku nak bagi cuti kat bibik la sehari supaya aku boleh buat semula kerja2 aku tu....
confuse tol la kan..dulu tak ada...terdetik kat hati nk...
bila dah ada....tak best la bersantai2 sesaja.....huhhhh
manusia kan..mmg susah nk puas dengan sesuatu situasi.....
mcm tu la jugak aku....
mungkin mengambil masa untuk menyesuaikan diri dengan situasi...........
heheheeheh


Monday, March 21, 2011

:: :-) ::


Assalamualaikum..hai....:)

Tajuk jer dah senyum....emoticon pun senyum tentu korang buleh baca mood aku sekarang....
yesss tentu lah tengah gumbirakan......
kenapa????????
sebab sekarang aku ada lebih bnyak masa untuk berblog...ber fesbuk dan lain2 aktiviti online
juga aktiviti sampingan aku selama ni ialah menulis novel.....aku akan sambung penulisan aku.....yg dah lama terbengkalai huhuhuhu
kerana??????
sekarang aku dah ada maid....
hummmm akhirnya hincik somi ku mencari jugak maid untuk menjaga fahmi full time....
di samping itu membantu kerja2 rumah aku....sekarang aku ada bnyak masa sebab maid aku tu terlampau rajin...
eh dia terlampau rajin ke aku yg dah jadi pemalas ek??
confius ni heheheheh

Apa pun aku mengalu2kan kedatangan maid ku ber nama Nurma....

to my house....
Be a good maid yeah.....
Harap2 dia seorang yg jujur ,ikhlas dan sabar
menjaga fahmi.....harap2 lepas ni tak ada apa2 lagi berlaku pada fahmi....
kerana bibik akan menemani kemana sahaja fahmi pergi....
so dia akan menjadi mata dan telinga untuk aku dan menjadi mulut untuk fahmi untuk mencerita kan apa sahaja yg org buat pada fahmi.........

Demi kasih sayang......untuk anak ibu..ibu & ayah akan buat apa saja.....:)
janji anak2 ibu selamat............

*************************************************

Saturday, March 19, 2011

:: Aku rasa sempurna dengan kelahirannya::


Assalamualaikum...hai..:)

Kali ni aku nk luahkan rasa hati aku...rasa hati yg aku tak pernah luah sesuka hati aku....tapi di blog kesayangan aku ni aku nk luahkan segala2nya....
Aku nak citer pasal anak sulung aku yg bernama MUHAMMAD HARRIZ HAZIQ atau nama panggilannya FAHMI.....

FAHMI di lahirkan pada 07 oktober 2001...masa tu aku berusia 23 tahun....fahmi di lahirkan tidak cukup bulan...kerana pelbagai komplikasi aku terpaksa melahirkan fahmi awal dari tarikh dia sepatut di lahirkan dengan kaedah pembedahan... di lahirkan sebulan lebih awal maka pelbagai jugak komplikasi di hadapi oleh fahmi....
dia sangat lemah sewaktu di lahirkan...kerana kekurangan oksigen
dia terpaksa di tempatkan di unit rawatan rapi hospital tengku ampuan rahimah klang....
\aku pulak redha dengan segala yg di tetapkan untuk aku dan anak sulung ku itu....aku yg lemah selepas menjalani pembedahan menguatkan diri untuk merawat anak aku sendiri di ward bayi....
hari ke 3 baru lah aku betul2 kuat untuk pergi melihat anak ku itu...betapa tersentuhnya aku bila melihat anak sulung ku itu dalam keadaan yg sangat menyedihkan....berwayar sana sini.....
terdetik jugak di hati aku....adakan anak aku ni sempat membesar??
tapi aku kuatkan semangat..membelai dia hnya di luar inkubator....dengan keadaan aku tak dapat menyusu kan dia secara normal....memang la sangat menyedihkan....
doktor menyarankan aku pulang berehat di rumah memandangkan aku tak boleh nk merawat anak aku sendiri....atas nasihat semua dan suami tercinta aku balik kerumah tapi hati aku mmg tak tenang....memikirkan anak yg aku tinggalkan.....setiap hari aku berulang alik mejenguk anak di hospital dan akhirnya aku ambil keputusan untuk tinggal di ward...memandangkan anakku dah boleh di keluarkan dari inkubator pada hari ke 8....tapi dia kena di letak di bawah lampu kerana joundice yg terlalu tinggi bacaanya... hampir 400....aku cuak jugak...mujur lah dalam semalaman bacaan joundice dia turun....selama 2 minggu lebih aku berumah tangga di HTAR...akhirnya baby aku di benarkan balik....
betapa aku gembira...akhirnya anak aku di benarkan pulang selepas melepasi waktu kritikal nya...

Aku pulang kerumah membawa bayi ku dan di sambut oleh ibu & bapa mertua...tiba2 aku rasa terharu....
mereka tak sabar nk melihat bayi aku.....
segala hal penjagaan bayi aku di bantu oleh ibu mertua aku....
aku tak la rasa terbeban dengan situasi baru aku...
org paling happy dah tentu lah suami aku....siang malam dia tak jemu2 menatap wajah anak kami....
seekor nyamuk pun dia tak izinkan menyentuh tubuh anak kami....
tapi ternyata kesihatan anak tak berapa baik hanya 5 hari di rumah fahmi di masukkan ke ke hospital banting pulak sebab joundice dia berulang....
hampir 2 minggu aku tinggal di hospital......

Selepas itu fahmi sihat seperti kanak2 lain....
dia membesar dengan baik.....sehingga lah umur dia menjangkau 1 tahun 2 bulan...
dia boleh berjalan dan berlari...tapi sebagai ibu aku dapat merasa ada sesuatu yg tak kena dengan anak aku ni....aku tengok fahmi berlari,berlari dan berlari tnpa henti dan tanpa penat....
kemudian aku perhatikan matanya...dia tak boleh fokus apa apa2 jugak yg aku tunjukkan pada dia....sehinggalah berumur 2 tahun lebih aku membawa fahmi berjumpa pakar pediatrik kerana fahmi masih tak boleh bercakap walau hanya memanggil ibu atau ayah....
pakar pediatrik mengesahkan Fahmi adalah kanak2 istimewa....
Fahmi penghidap ADHD....(attantion defisit hyperactive disoder) selain tu kemungkinan fahmi adalah kanak2 atisme....pada mulanya aku mmg susah nak terima semua itu....
aku menangis sepuas2nya depan doktor tanpa rasa segan silu....
aku tak tahu mcmana aku nak atur kehidupan fahmi....
aku tak tahu mcmana fahmi nak hidup dengan kekurangan dirinya.......
sehinggalah aku bangkit sendiri....bangkit demi satu kehidupan anak yg aku sayangi.....
aku mula mencari bahan bacaan,tanya sana sini,minta pendapat dari pakar dan membawa fahmi ke pakar psykitry....

my beloved son n hubby:)




my dear fahmi

Mujur suami aku juga cukup kuat dan kasih sayang nya pada fahmi melebihi segala2nya...kami bertekat untuk menjaga fahmi seperti kanak2 lain....
pada umur fahmi 3 tahun setengah aku menghntar fahmi ke PDK(permulihan dalam komuniti) supaya fahmi boleh belajar berkawan,belajar menjalani kehidupan....alhamdulillah.....




fahmi

fahmi di PDK

sekarang fahmi berusia 10 tahun....
walaupun fahmi tidak pandai bertutur lancar atau boleh melakukan seperti apa kanak2 seusianya boleh buat tapi fahmi dah mampu berdiri di atas kakinya sendiri....
fahmi dah mampu ke tandas dan tahu menggaunakannya seperti org lain....
fahmi jugak dah mampu uruskan dirinya sendiri yg asas......tanpa bantuan org lain...
fahmi mampu makan dan minum seperti orang lain sendiri...
malah fahmi dah pandai membantu kerja2 rumah aku seperti memgangkat pakaian di ampaian,menyimpan pakaian di tempatnya dan mencuci pinggan mangkuk....
aku amat2 bersyukur walaupun fahmi sebegitu tapi dia sangat istimewa di mata aku dan suami....
walaupun kadangkala pergerakan kami terbatas tapi kami redha....kerana kami yakin.....jika allah tak turunkan hujan di ketika panas terik....kerana allah mahu berikan kami pelangi.....pelangi yg indah di dalam hidup kami...........
pelangi itu adalah kelahiran fahmi dan kehadiran aqil menyusul ketika fahmi berusia 7 tahun....
mereka berdua permata hati kami....

SESUNGGUHNYA KEHADIRAN MEREKA MELENGKAPKAN KEHIDUPAN KU SEBAGAI WANITA................


P/s:
aku menulis ini kerana aku ingin meluahkan rasa hati kerana ada insan2 yg masih tak faham dengan kehadiran insan seperti fahmi....semalam fahmi telah di cubit di pipi kiri oleh manusia yg tak reti bersyukur.....aku sebagai ibu sangat marah dan sedih kerana anak aku di perlakukan sedemikian....
sampai hari ini pipi fahmi masih membengkak...sampai menyukarkan dia nak makan...........
aku tak kan memaafkan org yg melakukan sedemikian...sesungguhnya allah akan  membalas perbuatan manusia seperti itu kelak....kerana menyakiti anak yg tidak berdosa mcm fahmi.......

:: Botol Susu Bebas BPA ::

Assalamualaikum...hai..:)

Dah beberapa hari ni aku menyepi gara2 kesihatan yg tak berapa menggalakan aku mengupdate blog aku ni....so ari ni rasanya dah sihat la....aku nak citer pasal isu hangat yg di perkatakan di media cetak dan media electronik...pasal botol susu polycarbonat akan di haramkan di malaysia oleh KKM berkuat kuasa tahun depan....

Sebelum ni aku menukar botol susu anak 3 bulan sekali...aku mmg akan mencatat tarikh guna dan tarikh aku perlu menggantikan botol susu anak kepada botol yang baru....tapi bila dah tahu bahaya nya botol susu yg mengandungi polycarbonat lagi la aku cuak nk guna....
KKM menyarankan menggunakan botol susu bebas BPA....so aku pun pergi lah mencari botol susu yg sedemikian....untuk keselamatan anak aku kan...
Botol susu BPA free ni mmg agak mahal sikit berbanding dengan botol susu biasa...
Kalau botol susu biasa boleh dapat 3 pcs dalam harga bawah rm20....tapi kalau botol bebas BPA ni lebih kurang rm15-rm 20 1pcs....
Kalau nk yg lebih berkualiti jenama Avent adalah botol yg lebih secure....
Tapi mmg harganya lebih mahal la....belebihi rm 60 untuk 3 pcs....
Tapi kalau di jamin selamat boleh je kan



ini contoh botol susu BPA free yg aku belikan untuk AQIL...
jenama fiffy....
harga mampu beli
yg besar rm17.90
yg kecil 14.90




ini pula jenama pureen
agak murah sedikit dari yg di atas...
rm18.90 untuk 2pcs...
mmg mampu di beli lah kan.....


Sekarang aku rasa lebih selamat untuk memberi susu pada anak....
tapi aku akan tetap menukar botol susu setelah tamat tempoh cuma mungkin tempohnya di lanjutkan dari 3 bulan kepada 6 bulan.....

Sesetengah orang beranggapan perkara sebegini perkara remeh..tapi aku mmg ambik serius....
so kepada ibu2 tolong ambik serius dalam perkara2 sebegini........:)

Tuesday, March 15, 2011

:: along a.k.a Mizz Bed DATANG!!!!!!!!!!!!!!::





Assalamualaikum...hai..:)

Dua hari ni sangat busy....menghabiskan masa bersama my niece along a.k.a MIZZ BED ....mmg seronok sangat bila dia datang kesini..terharu la jugak sebab jauh2 pun dia nak gak datang jumpa aku.....tq gak la pada
cik rosmiza yang sudi meminjamkan kereta kesayangannya si "keceh" untuk permudahkan mizz bed datang kemari....
jasamu di kenang cewahhhh heheheeh

Kalau berdua dengan si along ni mmg banyak benda nk story,banyak aktiviti nak buat yg penting kata along aktiviti makan masakan aku....dia mmg suka....terharu gak la bila dia menghargai aku kan.....

Masak2 time heheheh
Menu panas dari dalam periuk dan kuali..........


sup ikan merah yg tengah mengelegak dalam periuk.....fav si along.....


ni plak  tempe sambal jawa jugak fav along:)


ini lak kangkong belacan jugak fav along heheheh

makan...dan makan..dan makan...sampai along kata tank dia full tahap gaban....petang lak wat aktiviti cuci2 services...mencuci si "keceh"....
along n fami yg bersemangat kemain menyental si "keceh" heheheheh




tengok mereka begitu bersemangat heheheh

menu minum petang hari tu goreng pisang....dengan nescafe....perhhhh
menu makan malam lak aku masak mee hailam.....khas untuk along sebab mee hailam mmg fav dia.....
mmg selera tol dia makan......sampai tak larat nk berjaga sampai tgh malam....
heheheh......

apa pun quality time bersama tu yg amat berharga......
kita kena sentiasa hargai setiap detik hidup kita bersama orang2 yg kita sayang di sekeliling kita....

apa pun walaupun rutin nampak biasa...tapi aku happy sangat dengan kedatangan along.....:)
gonna miss u Mizz Bed..........:p

Thursday, March 10, 2011

::FRIENDSHIP...:::





A FRIEND FROM A TO Z

A - Accepts you as you are
BBelieves in ‘you’
CCalls you just to say ‘HI’
D Doesn’t give up on you
EEnvisions the whole of you (even the unfinished parts)..
FForgives your mistakes
GGives unconditionally
H Helps you
IInvites you over
JJust ‘be’ with you
KKeeps you close at heart
LLoves you for who you are
M Makes a difference in your life
N Never Judges
O Offers support
P Proud to be yours
QQuiets your fears
RRaises your spirits
S Says nice things about you
T Tells you the truth when you need to hear it
UUnderstands you
V Values you
WWalks beside you
X X-plain things you don’t understand
YYells when you won’t listen
Z Zaps you back to the reality




p/s: Hargai lah persahabatan anda sebelum anda kehilangannya.............

















Monday, March 7, 2011

::Terpengaruh lagi::


Assalamualaikum...hai...:)

Kali ni aku nak cerita pasal TV....
Iklan2 tv ni mmg selalu membuat kita terpengaruh...
Tak kira iklan tempat,makanan,fesyen semua boleh menyebabkan kita terpengaruh...

Aku jugak tak terkecuali....
Kali ni aku betul2 terpengaruh dengan NUTELLA..
Korang tau apa benda tu???
ok aku tunjukkan lah....

ini la NUTELLA


Sejenis makanan berupa coklat krim hazel nut yg di sapu atas roti....
juga sedap di makan begitu saja....

Pertama kali aku tgok iklan NUTELLA ni aku dah jatuh hati....
maklum lah aku ni penggemar coklat...(tapi tak leh makan selalu)huhuh
Aku terus cari di kedai2,mini market,dan juga speedmart di pekan berhampiran umah aku...
tapi hampeh.com....tak de..keciwa..keciwa....huhuhu

Nak di jadikan cerita....aritu masa p tesco aku round2 la
sekali ternmpak mmg tak fikir panjang terus jer amik sebotol...
memula ingat nk sambar botol besar...tapi tak jd untuk permulaan ni amik la yg kecik dulu
jangan gelojoh ni kira tester la kan....
Balik tu aku trus mengetes rasa NUTELLA ni....

Perhhhhhhhhhhh mmg mabeles la.....
Hari2 sarapan roti pon aku sanggup kalau ada benda ni...
anak2 pun suka....yer la budak2 mmg suka perisa2 mcm ni....

Dan sekarang jika ada roti sapuan 1st choice ada lah NUTELLA....
Kalau dulu mentega kacang lady choice....
tapi lady choice pun sedap... tetap menjadi pojaan hati ku hehehe
agaknya aku tgh kemaruk kot dgn NUTELLA ni....
akan datang kalau jumpa lagi akan ku pastikan aku menyambar 1 botol yg bersaiz besar 
heheheheh



***************************************************























::Nak gugur jantung aku ::


Assalamualauikum...hai..:)

Korang baca tajuk jer mesti dah suspen kan??
Aku lagi suspen....semalam ada satu insiden berlaku yang amat menakutkan aku...
citer nya macam ni...semalam husb aku janji nk balik lunch b4 kul 1tghari sbb kul 1 tu dia nk p bank...
Nak di pendekkan citer aku tunggu punya tunggu punya tunggu....(menandakan aku tunggu lama la tu kan)huhu
en husb aku tak jugak balik2...so aku sms dia...tunggu lagi tak reply2...
hati dah tak sedap ni...tak leh jadi....aku pun coll la.....tak jawab plak...
adoiiiyaiiii pehal lak laki aku ni....menyepi lak tiba2...
mula la hati fikir bukan2....
tetiba enfon aku bunyik tertera la di skrin 
"My beloved hubby" 
fuhhh lega hati aku...
aku jawab la....bunyik cemas jer sekali aku dengar cerita mcm nak pengsan aku....
LORI TERBALIK??????????

OMG!!!!!!! mcmana dengan husb n 2 orang pekerja dia??
ok kah mereka???
pheeewww...sekali dia kata semua ok...tak de pape..dan selanjutnya tunggu lah dia balik untuk story...
Aduh sementara nk tunggu dia balik dug dag dug dag je jantung aku mcm nak gugur...



tetiba msg berbunyik....husb aku hantar mms....
masyaallah.....astagfirullahalazim...........
Mmg aku terkejut sgt2......

ni ler rupa lori hubby aku yg terbalik tu....


Sebenarnya lori ni jenis ISUZU lori muatan 3 tan lori ke 2 husb aku.....lori ni lori 2nd hand jer....
lori yg 1st lori  jenis DAIHATSU yg di beli 3 tahun lepas..mmg lori baru...tak pernah lak buat masalah...
yer la lori 2nd hand kan lori lama lak tu mmg mcm2 ragamnya.....
Terpaksa panggil trak tunda untuk tarik lori ke bengkel dan memindahkan sawit yg bertaburan seberat 4 tan ke dalam lori yg satu lagi...

Apa yg penting dalam kejadian semalam
 husb aku n 2 pekerjanya selamat tanpa apa2 kecederaan....
alhamdulillah....
Semoga kejadian sebegini tak berulang lagi
Semoga allah melindungi suamiku dari bencana dan kecelakaan walau di mana saja beliau berada...
amin...........














































Sunday, March 6, 2011

::Monday bluesss::



Assalamualaikum...hai.....
Isnin datang lagi....biasanya kalau ari isnin jew mula la mood tunggang langgang
lembab,malas, sume2 ada...hummm
Semua kerja jadi slow.....masih terbawak2 mood hari minggu kan...
apa pun hidup mesti di teruskan....walaupon..................
malas heheheh


Kalau tnya aku bukan ari ni jer mood malas aku jadi ,sebenarnya dari semalam lagi
aku dah malas dan busan tahap gaban.....
weekend yg sangat tak best minggu ni....hanya duk umah.....
mmg busannnnnnnn bebeno lerrrrrrrrr.....


Tapi apa nk buat kan dah hubby kerja mencari rezeki kan 
kena la faham....huhuhu

Apa pun walaupun hari ni monday bluesss tapi aku tetap kena merajinkan diri...
banyak tugasan penting yg nak di laksanakan hari ni.....
kena ikhlaskan diri untuk buat kerja2 tu..baru la semua jadi mudah.....
Apa pun semoga hari ini berjalan dengan lancar.........:)





semakin hari semakin cinta:)

Daisypath Anniversary tickers