kawan-kawanku:)

My beloved heroes:)

Tuesday, December 28, 2010

seharian..............

salam hai...hari ni dok terfikir2 nak wat sarapan apa...bukak2 peti sejuk nmpak ada sosej lagi...teringat lak nk wat makanan yg lain ckit..so aku pun uli la wat roti letak sosej..anak2 mesti suka...sebenarnya aku ni tak la pandai sgt bab2 kuih,roti dan seangkatan dgn nyer..tapi bantai jer la jnji leh mkn....masuk dalam oven sementara tunggu masak sempat la aku wat kerja lain....round2 kat luar tgok puyuh husb aku dah besar2..tgok arnab yg dah tinggal 2 ekor jer dari 4 ekor...1 ekor dah mati....sekor lagi dah ku jdkan rendang.......

ini le rupe roti sosej aku pagi tadi..sempat amik gambar dalam oven jer..bila kuar oven dah terlupa nk amik gambar anak2 pun dah serbu tak sempat...hehehehe
ini ler rupe rotinya masih di dalam oven


bakar roti..dah nmpak kembang tu hehehe










Ini pulak ternakan suami ku rabbit yg comel srta burung puyuh yg di ternak untuk mkn sendiri
semua famili yg balik kg akan merasa la burung puyuh ni dari 100 ekor
skrg dah tinggal 50 ekor jer....:)


Sambil2 menunggu roti masak aku merayau luar rumah..biasalah umah kg keliling umah pokok2 kan..tgok pets dan tgok aqil main bola beria2 budak kecik ni dgn bola dia....dah boleh la ibu harapkan jadi MIROSLAV KLOSE ibu heheheh



betul ker Aqil nk gantikan Miroslav klose ni heheheh


Haaaaaaaaa....sepak...1..2..3....heheheh


Bola dah ada kt tangan si Aqil kawan2 yg boleh tgok aje la heheeh


Lutfi pon nak sepak ker??






 ceh!!!!!!!! yeye oh jer nk sepak tu heheheheh













Dah letih tengok aqil main bola masuk umah la plak masak..itu la kerja aku hari...masak2 hehehe tapi aku suka...tak streess.....lagi2 bila masak tgok la org lain makan dgn selera lagi la aku happy......hari ni ini la menu aku.....

menu ni namanya SOTONG MASAK HITAM...

menu ni fav husb aku....dia makan selera je aku tgok.....:)




 Ini plak menu lengkap hari ni

*sotong masak hitam
*sambal siput laut
*bening kobis+carrot
*ikan goreng..nmpak simple tapi sangat menyelerakan husb
dan anak2 bila makan...aku pun seronok sgt2

No comments:

semakin hari semakin cinta:)

Daisypath Anniversary tickers