kawan-kawanku:)

My beloved heroes:)

Wednesday, December 21, 2011

KERETA..........


Assalamualaikum...haiii....:)

Pagi ni hujan manja2 dari subuh tadi...so agak sejuk....
terasa mcm nk masuk dalam selimut..alangkah indahnyer...tapi
aku terasa mcm nk update blog aku yg on-off jer ni....
so.....
arini aku nk cerita pasal kereta......
Sejak aku berkahwin 12tahun ni 
dah 3 kereta kami guna......

PRODUA KANCIL 660


kerata 1st kami
kereta Produa kancil...comel jer...masa tu aku baru jer pragnant...
ekonomi pun belum berapa nk stabil...so hnya kereta tu je mampu di miliki...
selain ansuran yg murah....minyak pon jimat..hehehe
janji memudahkan pergerakan....maklum lah anak pon belom ada kan....
aku guna kereta tu sampai la kereta tu di timpa kemalangan.....
sepanjang kereta tu di repair....
2 tahun tersadai jer kt bengkel sebab diorang kata x leh nk buat...

 hummmm
then terpaksa la kami mencari kereta lain....
kereta ke 2 kami 
proton iswara....
kami beli 2nd hand jer dari abang aku sendiri.....
agak selesa la sebab besar sikit....luas selesa anak aku duk sendiri kat belakang...

PROTON ISWARA




pastu  bila kereta kancil kami siap gak di baiki maka ada la 2 kereta....
dengan ekonomi yg dah agak stabil berbanding dulu....
adik ipar aku cadangkan kami jual kedua2 kereta kami tu dan membeli sebijik kereta yg lebih selesa..
mengambil masa sebulan gak la untuk fikirkan...
akhirnya......
hubby aku setuju gak menjual kancil n iswara
dan kami telah membeli kereta ini....

 TOYOTA COROLLA ALTIS 1.8

mmg sangat  luas dan selesa 
kereta ni rezeki anak aku yg ke 2...
masa dia berumur 1tahun  kami beli kereta ni...
so selesa la anak2 duk kt belakang.....
ALHAMDULILLAH....
rezeki kurniaan allah....

DAN KINI......
Altis tu dah berwajah baru.......
taraaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!
hehehhehe




Wajah Baru lebih bertenaga.....
Aku n hubby suka sgt n kaler ni
yg penting kami happy................:)

No comments:

semakin hari semakin cinta:)

Daisypath Anniversary tickers