kawan-kawanku:)

My beloved heroes:)

Tuesday, March 29, 2011

:: huh...................::

Assalamualaikum...hai....


Lama gak aku tak menjeguk di blog aku ni......
kali ni aku nk citer pasal situasi.....
Kalau dulu aku letih sebab menguruskan rumah tangga rasanya putaran masa 24jam tak pernah cukup untuk aku siapkan segala2nya.dari pagi sampai ke malam ada jer kerja yg tak settle untuk di buat....
awal pagi dah bangun cuci pakaian,cuci pinggan mangkuk,mengemas rumah,menyapu,mengemop lantai,cuci sana,cuci sini.....masak....

kadang kala terdetik di hati....kalau ada pembantu rumah alangkah bahagianya.....
setelah berkali2 terdetik kat hati tetiba suprise....hubby aku carikan pembantu rumah....
cukup rajin semua kerja dia yg buat....
Pada awalnya aku rasakan wah....seronoknya...tak payah buat apa2...just rehat2 n masak....
mmg seronok sangat-sangat.....itu di 2 minggu pertama....
Tapi selepas tu aku mula gelisah.....
aku mula rindukan kerja2 rumah aku....kerja2 cuci mencuci...
kemas mengemas....
aku rasa aku mcm sudah kehilangan semua tu....
sangat2 lah tidak seronok badan aku bila asyik syok bersantai.....


mungkin sebab aku mmg tak biasa bersantai2 mcm tu kan
dah biasa buat kerja umah sendiri.....
so sekarang aku sangat2 la rindukan kerja2 rumah aku tu...........
rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuu............

Aku nak bagi cuti kat bibik la sehari supaya aku boleh buat semula kerja2 aku tu....
confuse tol la kan..dulu tak ada...terdetik kat hati nk...
bila dah ada....tak best la bersantai2 sesaja.....huhhhh
manusia kan..mmg susah nk puas dengan sesuatu situasi.....
mcm tu la jugak aku....
mungkin mengambil masa untuk menyesuaikan diri dengan situasi...........
heheheeheh


6 comments:

Mieza whb said...

yg penting masak muksu yg buat.kalau org laen,xde slera nyahh.

aeinmaen said...

masak wajib miza.....so ang nk sambal sutun time dtg hntar or time dtg jemput nnt??????hehehehe

Mizz Leya said...

alaaahai... gitu plak hendaknyer.. gmbo tyme besantai tu tak tahan. pesal Doraemon jdk pilihan?? :p ape sush, pi pos bibik tu kat melaka. bole plh nk bkhdmt kat umah sape.. kan.. kan..?? :)

aeinmaen said...

sbb jup g aku bertambah bulat mcm doremon sbb terlampau rilek kt umah huhuhuhu

Azizan Zolkipli said...

lawak lah korang ni hahahaha ...

aeinmaen said...

kalau dah ada mizz bed n geng mmg menjadi jer...hehehehe

semakin hari semakin cinta:)

Daisypath Anniversary tickers