kawan-kawanku:)

My beloved heroes:)

Friday, November 19, 2010

hari raya aidiladha 2010

Hari tu pagi2 aku dah kemas umah...masak sarapan mcm biasa,husb kata tak payah masak beria,ajak mkn umah abg dia sebab semua berkumpul kt sana....kak yati ,jue,enor sampai tgh malam...yg lain tak de lak balik....masak nasi ambeng,lepas tahlil ringkas makan2 n lepak2 sembang2 jup....tak ramai  yg ada so tak la havoc sgt...ustazah donat pun tak dtg lg sbb jiran dia wat korban....aku ni mooody jer,pantang salah cikit aku dah nak naik angin....tghari aku lepak2 kt umah sendiri sbb hubby bz sembelih lembu....busannnnnnn...rasa mcm nk balik kg hari tu gak....huhuhuhu tp apa kan daya kan......hummmmm

dalam bosan2 biras aku n anak2 dia sampai dari klang...dai ubat hati aku dgn bawak makanan untuk aku...ada nasi himpit,rendang ayam,kuah kacang..thanx kak mala u cheer up my day heheeheh...sepetang la bersembang....ngok..ngek tak habis2...sampai la adik ipar aku rashidah joint sama..citer raya sampai la ke citer anak2 kelakar pecah perut gelak...alahai...baru tu ler aku gelak sepanjang hari tu....sampai la biras aku si zilla a.k.a ustazah donat datang hntar kek limau...home made dia..sedap gak..pandai gak budak ni buat kek....aku gak la kalau bab kuih n kek ni fail heheh.......ptg aku masak la plak...sebab ramai kt umah...masak kari daging jer....daging qurban..amik berkat hehehehe...mlm kepenatan nk packing baju lak nk balik kg...adoiiiiyaiii letih seiiiii...kerja yg palin malas nk buat hehehehe

esok tu(18hb nov) aku balik melaka....bestnya...balik kg.....ingat nk singgah serkam dulu...tp hubby kata p mlm jer.....it ok...aku balik la umah alang aku....sampai2 dia masak babat(perut lembu)...perhhhhhh my paberet..yummy...mkn lak n ikan masin sepat yg abang ipar aku sendiri buat...perhhhh mmg mavelos....mkn tak henggat heheheh...tghari tgh lepak2, abg aku lak sampai...lg la havoc.....ingat nk p melawat kakak ipar kami yg baru pas operate kat hospital pantai mlm tu...dapat coll lak dari abg ipar kt serkam rupanya dah discharge daaaa...nk p hospital tak jd,nk p serkam pun tak jd coz org serkam dah sampai KL huhuhu...so melapak jer kat umah...sembang2 sampai la semua tido...hikhikhik...keletihan.........

hari ini(19hb nov) ...pagi lepak sarapan....sambil sembang2 n adik beradik...bestnyer.....ni la yg aku tunggu2...kalau sume ada kan best huhuhu....sarapan roti canai n nasi lemak...alang beli......si kembar alang ku datang lak beli kuih....perhhh sarapan dah meriah.....kenyang gilerrrrrrrrr..........pastu kuar n along p cari belacan kt merlimau..last2 bukan belacan jer yg dapat...tp lebih dari itu haahhahaha.....mcm2 lak beli.....huhuhu........balik2 tgok alang dah siap masak..ayam kg masak lemak cili api   n sup..perhhhhhh....pastu masak sotong goreng n kangkung goreng belacan......selera sungguh mkn...ptg sambung2 lagi lepak sembang di taman astakona cik melor.....hehehehe...berat je nk balik..kalau boleh nk tambah sehari lg tp apa kan daya kena la balik...alaahai dah menghomestay kt umah org tak reti2 nk balik lak hahahahah...dah akhirnya petang td balik la...dan telah selamat sampai di rumah......ngadap semula pc kesayangan aku ni.....best.....!!!!!!!!!!!!
ok la apa aku merepek ni....nk tido lah...bubye..........:)

No comments:

semakin hari semakin cinta:)

Daisypath Anniversary tickers